Onbehoorlijk om klacht niet formeel af te ronden als klager niet tevreden is over de uitkomst van een informele aanpak.

Nationale Ombudsman bevestigt het recht op een formele afronding van een klacht als klager niet tevreden is over informele aanpak van zijn klacht (Rapport 23 mei 2018, NO 2018/031). 

Door klager niet in de gelegenheid te stellen te worden gehoord en een schriftelijke gemotiveerde afwijzing van de klacht toe te zenden, wordt de klager het recht ontnomen gebruik te maken van zijn klachtrecht. Dit is onbehoorlijk en in strijd met het beginsel van fair play.

Wil jij weten of jij klachten na een informele of formele aanpak Awb-proof afhandelt? Neem contact op voor een coaching of training en ik help je verder.

Leave a Reply

− 2 = 2

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deze website maakt gebruik van cookies. Opgebouwde informatie in cookies wordt uitsluitend gebruikt om de werking van deze website te analyseren, te verbeteren en de relevantie van ons aanbod te verhogen. Cookies worden niet gekoppeld aan uw naam, adres, of e-mailadres en worden niet aan derden ter beschikking gesteld. Lees onze privacyverklaring of onze cookieverklaring voor meer info.