NIEUWS

20
jun

Het Grootste Kennisfestival van Zuid Nederland over Innovatief Organiseren is een feit!

Op 13 september a.s. verzorgen @Caroline Koetsenruijter en ik de miniworkshop “Hoe overleef ik deze burger” op dit festival. Hierin staan we stil bij de conflictvaardigheden die in de praktijk nodig zijn om in lastige situaties effectief om te gaan met signalen van onvrede zoals klachten en bezwaren. Ook benieuwd wat u dan het beste...
LEES MEER
01
jun

Onbehoorlijk om klacht niet formeel af te ronden als klager niet tevreden is over de uitkomst van een informele aanpak.

Nationale Ombudsman bevestigt het recht op een formele afronding van een klacht als klager niet tevreden is over informele aanpak van zijn klacht (Rapport 23 mei 2018, NO 2018/031).  Door klager niet in de gelegenheid te stellen te worden gehoord en een schriftelijke gemotiveerde afwijzing van de klacht toe te zenden, wordt de klager het...
LEES MEER
10
apr

DE complete opleiding voor klachtbehandelaars bij de overheid: Leergang KlachtWijzer!

Klachtbehandelaars die binnen de overheid werkzaam zijn moeten, naast juridische kennis van het klachtrecht, in toenemende mate ook beschikken over conflictvaardigheden en creativiteit. Om die reden ontwikkelden @CarolineKoetsenruijter en @Yvette Nass de leergang “KlachtWijzer”. Tot complete opleiding voor klachtbehandelaars bij de overheid. Een unieke combinatie van kennisoverdracht en training van essentiële vaardigheden in conflicthantering, neutraliteit...
LEES MEER
05
apr

Informeel overleg en/of horen?

Wanneer merken we een “klachtgesprek” aan als een informeel overleg en wanneer als een hoorgesprek? In de praktijk blijkt dit onderscheid lastig. Vaak horen wij terug dat klagers en/of beklaagden vooraf niet (goed) geïnformeerd worden over de status van een “klachtgesprek”. Wordt vooral verkennend gezocht naar oplossingsrichtingen, of is onderzoek doen en oordeelsvorming het hoofddoel...
LEES MEER
07
dec

Veel interactie in de Masterclass “Klachtwijzer” op studiemiddag Vereniging voor Klachtrecht.

Op 22 november gaven @Caroline Koetsenruijter en ik de Masterclass KlachtWijzer op de studiemiddag voor de Vereniging voor Klachtrecht, te Utrecht. We namen klachtbehandelaars op een interactieve wijze mee in “De reis van de klacht” voor een procedureel rechtvaardige en rechtmatige klachtbehandeling. Aan de hand van onze KlachtWijzer. En ook onze nieuwe RegelWijzer. Onze presentatie...
LEES MEER

Deze website maakt gebruik van cookies. Opgebouwde informatie in cookies wordt uitsluitend gebruikt om de werking van deze website te analyseren, te verbeteren en de relevantie van ons aanbod te verhogen. Cookies worden niet gekoppeld aan uw naam, adres, of e-mailadres en worden niet aan derden ter beschikking gesteld. Lees onze privacyverklaring of onze cookieverklaring voor meer info.